onsdag den 10. juli 2013

Blomster på en onsdag

Mens det regner lidt  til en afveksling,kan jeg lige lave et lille indlæg fra dagens blomster.
Sapporo
Jeg plantede lidt nyere gladiolus sidste efterår ,og nu er blomstringen begyndt på de første af slagsen,her er en meget fin variant,den skarpe gule farve gør sig fint sammen med den støvet pink/lilla.
Lilium longiflorum White Heaven
Vores hvide liljer til afskæring er startet på blomstringen,herlig med disse liljer i vaser og skøn duft.
Cherry Eyed Pumpkin
Dagliljerne forsætter forhåbentlig et stykke tid ,og  solen skinner virkelig på denne her!!
I vores lille have hvor liljerne står i potter,kommer denne lille fine citrongule OT frem mellem alle de andre stængler af liljer og hemerocallis.


Vi tager stadig imod bestillinger af iris :Iris til salg.




21 kommentarer:

  1. Hold da helt ferie....Den er godt nok smuk din sapporo :)

    SvarSlet
  2. Så mange dejlige blomster. Jeg kan slet ikke forestille mig at have så mange liljer :) det må altså være dejligt
    Kh
    Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen det er det sandelig også,det ser godt ud på marken og godt med blomster her efter irissæsonen er forbi,der er tillige mange på vej fra frø,skæl eller bulbiller:)
      KH
      Jan

      Slet
  3. Jeg må have lavet en bestilling hos dig - men jeg skal lige få dig til at beskrive farverne på Iris Sib."Pikant Fancy" og "Book of Secrets" - der er ikke billeder af dem og jeg kan ikke Google dem - er det gamle varianter? - er de flæsede i kanterne(det kan jeg ikke lide)?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej
      Jeg har tjekket de 2 du nævnte og sendt en mail til dig.

      Slet
  4. Hej Jan

    Ja, det var bestemt en meget markant sag "Sapporo". Og lækre longiflorumliljer!

    Kan godt lide din dagliljes rød/brune ring:)

    Ha en dejlig aften!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg holder meget af de brændte farver i dagliljer,og så mange lomgiflorum ser godt ud!!
      Ha en fin weekend

      Slet
  5. Det hele ser godt ud, dejlige farver på dem alle.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er den type blomster som sætter kulør:)

      Slet
  6. Det bliver da et fantastisk syn, når "White Heaven" springer ud!!
    Der er noget helt specielt over liljer, deres lange stængler og fine tragtformede hoveder.
    Skønne billeder.
    Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette
      Ja de blomstrer faktisk næsten allesammen nu,og det ser fint ud ,ellere retter SÅ fint ud,fordi vi har skåret de fleste til vaser og salg!

      Slet
  7. Hej Jan
    Jeg har lige sendt en bestilling til dig, men så først bag efter jeres special offer, og det vil jeg rigtig gerne benytte mig af også :)

    Hav en god aften.

    Venlig hilsen Line Fauerholm

    SvarSlet
  8. hej Jan
    Sussi har spurgt om hjælp til navn/art for en iris - men jeg kender den ikke.
    Måske har du tid til at kigge forbi hos Sussi og se på billedet af den brune iris.
    http://sussinghurst.blogspot.dk/2013/07/inspiration-fra-englandsturen.html

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Berit
      Jeg har været inde på siden og skrive lidt,tak fordi du synes jeg kunne være til hjælp,det kniber bare med tiden til at blogge pt., men det forandrer sig nok i løbet af sommeren.

      Slet
    2. Tak for at du gav dig tid til at hjælpe - nu vil jeg gå på jagt efter den, og håbe at stinke-navnet er lidt overdrevet :)

      Slet
  9. BOnjour et merci encore de me faire rêver avec ces si belles fleurs
    un grand bonheur je trouve
    BISE

    SvarSlet
  10. YAN Hi yes I forgot my tennirs hailed but the scenery was beautiful tellemnt I could Oubier sore feet
    But next time I will have my tennis at my feet
    have a nice evening

    SvarSlet
  11. Hej! Vilket härligt ställe du verkar bo på och vilka fina blommor du driver upp, jag är mycket intresserad köpa Irisar av dig om du säljer. Jag bor i norra Sverige men Irisar är ju tåliga. Så vackra du har. Vilken härlig blogg du har, måste verkligen länka till dig på min blogg om det går bra. Hälsningar Lena i Luleå

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lena
      Tak for din kommentar og linket til min side:)desværre har jeg ikke haft meget tid til bloggen her i sommer ,men det kommer nok senere.
      Ja du kan bestille iris på vores hjemmeside : www.elviloselliris.mono.net de skulle kunne gro fint selv i Nordsverige,næsten alle vores iris er egne krydsninger fra Danmark ,så de er meget hårdføre.
      Vi sender iris med MWR, så de skulle være hurtig fremme.
      Ha en fin Søndag

      Slet